Parroquias de Buño , Leiloio, Cambre, Cerqueda, San Tirso, Barizo, Mens, Cores y Nemeño
miércoles, 3 de abril de 2013
sábado, 23 de marzo de 2013
SEMANA
SANTA
2013
JUEVES
SANTO
FOXADO:
11 HORAS CONFESIONES Y MISA
Intenciones:
1.-
Por Amaparo Abella Gándaras
PARADELA:12
HORAS MISA
Intenciones:
1.-
Por Antonio Ansede Recioy
SANTAIA:
16.30 HORAS MISA
TEIXEIRO:
18.00 HORAS CONFESIONES Y MISA
VIERNES
SANTO
FOXADO:
11.00 OFICIOS y
viacrucis
PARADELA:
12.00 CONFESIONES Y OFICIOS
SANTAIA:
16.30 CONFESIONES Y OFICIOS
TEIXEIRO:
18.00 OFICIOS y viacrucis
SABADO
SANTO
FOXADO:
11.00 OFICIOS - viacrucis
PARADELA:
12.00 OFICIOS
SANTAIA:
16.30 OFICIOS - viacrucis
TEIXEIRO:
18.00 OFICIOS
DOMINGO DE PASCUA
FOXADO: 10.30 HORAS MISA Y MEDITACION
1.- Por Jose María Fidalgo Seijas e hijos a intencion de su familia
SANTAIA: 11.30 HORAS MISA
1.- Por María Fernandez Neira y sus hijos
2.- Por Sinda Fernandez Diaz
3.- Por María Paredes Gomez y esposo
TEIXEIRO: 12.30 HORAS MISA -MEDITACION
1.- Por Maria Luisa Castro Diaz
2. -Por Ricardo Sanchez Novo
3.- Por Angel Vazquez Sanchez y su esposa Esperanza Rivera
4.- Por Angel Seoane Barral y esposa
PARADELA: 13.30 HORAS
1.- A la Virgen del Pilar por una devota
viernes, 1 de febrero de 2013
LA VIRTUD DE LA CARIDAD
La Segunda lectura de la misa de hoy nos recuerda al llamado himno de la caridad, una de las cartas mas bellas de San Pablo. “todo lo que hicisteis por uno de mis hermanos pequeños, por mi lo hicisteis”. Esta es la caridad, una de las tres virtudes sobrenaturales, junto con la Fe y la Esperanza.
La
virtud de la caridad nos hacerca a las personas, y no se trata de un
simple humanitarismo, que también lo es, ni tampoco es un
sentimentalismo, es el afán, el amor de querer ayudar libremente sin
pedir nada a cambio. Puede decirse que la virtud teologal de la
caridad recoge y asume los vinculos de fraternidad, de sange incluso,
de compasión por los demás y los sobranaturaliza, los purifica y
los hace mas profundos y gratos a Dios.
La
caridad por otro lado nos exige muchas veces que tengamos PACIENCIA
con quien queremos ayudar, que no nos ENFADEMOS, porque muchas veces
para hacer el bien es necesario primero saber soportar el mal.
La
paciencia nos ayuda a sobrellevar los defectos de los demás, nos
ayuda a ser serenos ante situaciones difíciles, nos ayuda a saber
esperar el momento oportuno y no dar importancia cosas que no la
tienen, la paciencia es una virtud necesaria para vivir la caridad y
la convivencia con los demás. Siendo pacientes imitamos a Dios, que
también es paciente con nuestros errores y pecados.
Por
otro lado la caridad es también benigna, es decir, esta dispuesta a
hacer el bien a todos. La caridad no es envidiosa, pues mientras la
envidia entristece a la persona cuando algo bueno le pasa al vecino,
por lo contrario, la caridad se alegra del bien que le sucede al
projimo.
La
caridad no obra con soberbia ni jactancia, sino que se practica con
humildad. El que es soberbio no es capaz de vivir ninguna virtud y
por lo tanto el soberbio no es capaz de hacer el bien, porque no ama
a los demás, solo se ama a si mismo.
La
caridad tampoco toma en cuenta el mal no guarda listas de agravios,
más bien todo lo excusa, lo cual no quiere decir que no sea
compatible con la exigencia y la lucha por buscar la justicia. Tu y
Yo podemos dar mucho, un elogio, un cariño, un abrazo, una buena
palabra, sacar hierro a un asunto, poner paz, son tantas cosas las
que podemos dar sin esperar nada a cambio. No busquemos nada y
habremos encontrado a Jesús.
Manuel
Garcia Souto
01/02/2013
SANTA MARIA DE FOXADO
RELACION
DE FALLECIDOS EN LA PARROQUIA DE SANTA MARIA DE FOXADO
DURANTE
EL AÑO 2012 (PARADELA + FOXADO)
1.-
CARMEN ARES ANSEDE
2.-
VIRTUDES LOPEZ GOMEZ
3.-
DORINDA BUJAN LODEIRO
4.-
ANGELA ABAD PEREZ
5.-
RICARDO SANCHEZ SANCHEZ
6.-
JOSE MARIA RICARDO ARES LOPEZ
7.-
CELESTINA LOPEZ MIRAZ
8.-
JESUS MIRAZ GOMEZ
9.-
MARIA DEL CARMEN SANTAMARIÑA ARES
10.-
ANTONIO CARRO FIDALGO
11.-
ANGEL MIRAS ARES
12.-
FRANCISCA PICADO ANSEDE
13.-
MARIA SANCHEZ SANCHEZ
14.-
DORINDA VAZQUEZ ARES
15.-
MARIA JOSEFINA VAZQUEZ
16.-
FRANCISCO ARES VIDAL
17.-
AMPARO ABELLA GANDARAS
PARROQUIA DE SANTA MARIA DE FOXADO
RELACION
DE BAUTIZADOS EN LA PARROQUIA DE SANTA MARIA DE FOXADO DURANTE EL AÑO
2012 (PARADELA + FOXADO)
1.-
ISMAEL PETEIRO FERNANDEZ
2.-
ALEJANDRO RIO FREIRE
3.-
NICOLAS ARIAS ARES
4.-
LUCIA ROCA RODRIGUEZ
5.-
MARIO CORRAL RODRIGUEZ
viernes, 25 de enero de 2013
“VECIÑO NECESARIO DA COMARCA”
XAQUÍN CAMPO FREIRE .- XAQUÍN DE ROCA, 19-01-2013.
Este
12 de xaneiro celebrouse na Casa Habanera de Guitiriz unha homenaxe a
cantos colaboraron na loita contra da contaminación do CASÓN hai 25
anos. A proxección do vídeo: “O
paso do Casón por Guitiriz”,
puxo de novo bágoas nos ollos de todos nós e renovou o noxo e o
arrepío contra do abuso e desprezo daqueles que en troques de
defendernos mentiron conscientemente e masacraron sen piedade.
“O
caso do Casón”. Hai 25 anos. Eu
tamén estiven alí o tempo que puiden. A distancia na que vivo era
moito máis grande do que hoxe ao non termos autovías. Pero para os
nativos de alí a presenza nosa era obrigada.A nosa xente de sangue,
de parentela e de veciñanza á quen lle debiamos a vida e a
formación era a que estaba en perigo de vida e de morte. Aínda non
sabemos hoxe que levaban eses bidóns. Nada de bo. En Fisterra morreu
xente. Chorando e espavorecidos foron evacuados de noite e sen rumbo.
Quen
poida ver o documento audiovisual terá sorte. Está moi ben feito.
Para nada é sensibleiro nin demagóxico. O relato fica curto. Só
historia pura e dura. Testemuños de testemuñas reais. As marcas
están aínda nas propias carnes. E no máis fondo da alma latexa
unha rabia profunda polo asoballamento da propia dignidade.
“O
veciño necesario da comarca”.
Non sei aínda de quen é a frase.
Con ese título de verdadeira
honra, quíxose premiar o labor de todos. Porén, foi decisivo o
inmediato e profético berro de rebeldía e rebelión de Alfonso
Blanco Torrado quen a golpe de altofalante percorreu á présa toda a
bisbarra convocando a todos a rebato, con toque de campás incluído.
E logo coordinou toda a acción con liderado axeitado, con diálogo,
animación, esixenza e ao mesmo tempo coa temperanza heroica e
críbel. A xente fiábase del. Nunca lles fallara. Soubo exercer con
todos unha terapia imprescindíbel para non deixarse sobordar dos
nervos no confronto necesario sen entrar nas provocacións da sen
razón que lles tendían con ameazas, abusos, malos tratos e mesmo
con torturas. Era necesario non perder nunca a razón fronte aos
verdadeiros delincuentes daquela panda de ineptos de arriba abaixo,
que en troques de defender ao seu pobo conducíannos á miseria
colectiva. Disto podo testificar porque fun testemuña directa
Naquelas
datas comprobei en carne propia o que é ser verdadeiro veciño
solidario en causa grave e común. Ser cidadán e non escravo. Ser
servidor do pobo e non domesticador mentireiro ao servizo dun poder
podre, inxusto e abusón. É doado facer homenaxes a tempo pasado. Os
riscos foron serios. Estarán volvendo eses tempos?
Aqueles
días sentín o gozo de formar parte dun grupo, con fala e cultura
propias, con conciencia do nós colectivo. E volvín cantar:
“Collidos das mans, coas mans de todos faremos un camiño na noite
e dime o corazón que algún día venceremos”.
Reafirmeime
no que xa vivira con Pepe Chao Rego, Cuco Ruíz de Cortázar, Antón
Aneiros, Vicenzo Couce, Anxo Ferreiro Currás, Ramón Díaz Raña e
moitos outros compañeiros en Ferrol: O que é ser crego na Galiza
que nos doe. Que acertada é a fórmula: Sermos o veciño necesario
nas comarcas do rural ou no mundo proletario do meu pobo, sensíbeis
e solidarios coa nosa xente que vive morrendo a cotío nas costeiras
ou no traballo do mar, e coa a intelectualidade ou co traballo
honrado do sector servizos.
Se son
sincero sinto mágoa dunha igrexa actual tan fóra do mundo e da
humanidade.
Hai
unha cantiga:“Todos xuntos, xuntos todos, na mesma lingua, no mesmo
chan”. Dixo Castelao: Vinde todos traballar á obra. Hai sitio para
todos. Non sobra ninguén. Nin os féridos e duros. Entre todos imos
facendo posíbel a redenzón da boa nazón de Breogán. Todos
merecemos outra oportunidade.
Grazas,
Alfonso Blanco Torrado, Veciño
necesario da comarca. E a Xermolos.
FALLECIDOS PARROQUIA DE SANTA BAIA (TEIXEIRO Y SANTAIA) AÑO 2012
- FALLECIDOS PARROQUIA DE SANTA BAIA
- (TEIXEIRO Y SANTAIA) AÑO 2012
- 1.- MARIA DIAZ
- 2.- JACINTO LOSADA GOMEZ
- 3.- MARIA JOSE PIÑON IGLESIAS
- 4.- MATILDE CASTRO GANDARAS
- 5.- JOSEFA PAREDES VAZQUEZ
- 6.- JULIO FERNANDEZ HERMIDA (interno de la Carcel )
- 7.- BENEDICTO SANCHEZ CASTRO
- 8.- FRANCISCA SANCHEZ ABAD
- 9.- JOSE MARIA ESTRAVIZ CASTIÑEIRA
- 10.- JOSE LUIS LOPEZ GOMEZ
- 11.- FRANCISCO FREIRE VAZQUEZ
- 12.- RAMON ANTONIO FARIÑAS MAHIA
- 13.- JOSE DIAZ PEREZ
- 14.- MARIA RODRIGUEZ VAZQUEZ
- 15.- SERAFINA ANSEDE ROCA
- 16.- JESUS PETEIRO PENAS
- 17.- JOSE MANUEL DIAZ VAZQUEZ
- 18.- JOSEFA RODRIGUEZ MORANDEIRA
- 19.- EMILIO PRADO SANCHEZ
- 20.- AURORA CANCELO SENIN
- 21.- JOSE ANTONIO SEIJAS NEIRA
- 22.- ORIENTE DIAZ VAZQUEZ
- 23.- JOSEFA CONSUELO FERNANDEZ NEIRA
- 24.- CARMEN DIAZ VAZQUEZ
- 25.- JOSE ARES FREIRE
- 26.- MANUEL MERELAS VENTUREIRA
- 27.- DAVID Y YOLANDA SEOANE OTERO (cenizas procedentes del Cementerio Parroquial de Santo Tomás de Latores, Oviedo)
- 28.- MARIA ELISA CONDE ALVAREZ
- 29.- JOSEFA SANCHEZ NOVO
BAUTIZADOS PARROQUIA DE SANTA BAIA (TEIXEIRO Y SANTAIA) AÑO 2012
- BAUTIZADOS PARROQUIA DE SANTA BAIA
- (TEIXEIRO Y SANTAIA) AÑO 2012
- 1.- MANUEL CANCELO LOPEZ
- 2.- ADRIAN ESPANTOSO BERMUDES
- 3.- BREIXO PRADO LOPEZ
- 4.- MARA PONTE FREIRE
- 5.- ROBERTO FREIRE QUINTAS
- 6.- CARLA PRADO DAFONTE
- 7.- ANXELA ROCA LOPEZ
- 8.- JOHANNA ROCA LOPEZ
- 9.- IZAN FERNANDO RODRIGUEZ GARCIA
- 10.- NOELIA FANDIÑO SANCHEZ
- 11.- ELENA ROCA FRAGA
- 12.- PABLO CILLERO SEOANE
- 13.- JORGE CILLERO SEOANE
- 14.- MANUEL TIZON DURAN
- 15.- ELOY ROCA DURAN
- 16.- MARCELO MEIJIDE GARCIA
- 17.- LUCAS LOPEZ ESTRAVIZ
- 18.- JUAN EMILIO CANDAL GOMEZ
- 19.- AROA PEREZ GARCIA
- 20.- LAURA CERNADAS GARCIA
- 21.- PAULA VILLAMOR MARTINEZ
- 22.- AINHOA ARES FANDIÑO
- 23.- NEREA COSTA SEOANE
- 24.- ANA DIAZ CASAL
lunes, 17 de diciembre de 2012
Ya estamos convencidos de que la crisis económica que estamos
padeciendo es un pequeño reflejo de la crisis moral y cultural en la
que nos hemos ido enredando desde hace tiempo. Desde todas partes
surge la pregunta por la solución. Todos buscamos una salida
decorosa: una salvación para la persona y para la sociedad.
¿Dónde se encuentra la salvación? Unos la buscan en unas reformas
económicas que al fin terminan por aplastar más a las víctimas.
Otros apelan a una revolución pendiente que trata de hacernos
olvidar su propio fracaso. Otros miran a los poderosos de la tierra y
a las nuevas economías emergentes esperando que nos compren como
esclavos.
Pero nos cuesta entender que la salvación no es solo obra nuestra.
En el texto del profeta Baruc que hoy se proclama, se insiste en
recordar la iniciativa de Dios. Es Dios quien elige a Jerusalén. Es
Dios quien la reviste de un manto de justicia. Es Dios quien trae a
sus hijos del destierro. Es Dios quien les allana los senderos del
desierto (Bar 5, 1-9).
LA CONVERSIÓN DEL HOMBRE
El desierto es también el ambiente en el que se mueve Juan el
Bautista. No deberíamos olvidar que había nacido en el seno de una
familia y de una tradición sacerdotal. Habría podido disfrutar de
una situación de privilegio. Sin embargo, Juan había roto con aquel
sistema para retirarse al desierto. De allí viene la salvación.
El evangelio de Lucas evoca con fuertes rasgos la situación social
que estaba viviendo el pueblo de Israel (Lc 3,1-6). En lo político,
estaba dominado por los tentáculos poderosos del Imperio Romano. En
lo religioso, se recordaba que, habiendo sido sumo sacerdote durante
nueve años, Anás seguía controlando el templo por medio de sus
hijos y de su yerno Caifás.
Cualquiera había pensado que había que comenzar por cambiar de un
golpe las estructuras del poder. Pero Juan descubre que las
dificultades para que amanezca el día de la salvación no están
sólo en la situación política o eclesiástica. Están sobre todo
en el interior de cada persona. Juan se retira al desierto para poder
invitar a todo hombre a la conversión.
Haciéndose eco de las palabras de Baruc y de Isaías (2, 12-18),
Juan insiste en la necesidad de allanar barrancos y precipicios para
facilitar el camino de la salvación. Hay que rebajar los montones de
nuestro orgullo. Y hay que rellenar los socavones de nuestros
desalientos. A la esperanza se oponen tanto la presunción como la
desesperación.
EL ANUNCIO DE DIOS
“Que lo torcido se enderece y lo escabroso se iguale, y todos verán
la salvación de Dios”. El mensaje de Juan Bautista no era sólo
moral. Era profundamente religioso. No sólo invitaba a los hombres a
la conversión. Anunciaba la intervención de Dios.
• “Todos verán la salvación de Dios”. Bien sabemos que si es
preciso observar la Ley de Dios, es más necesario aún descubrir y
amar al Dios de la Ley. A los que esperar la salvación de Dios es
hora de anunciarles con humildad y valentía el verdadero rostro del
Dios de la salvación.
• “Todos verán la salvación de Dios”. Se dice que para la fe
de Israel era importante el verbo “escuchar” la voz de Dios. Pero
los peregrinos que subían al templo de Jerusalén deseaban también
“ver” el rostro de Dios. Los creyentes de hoy están llamados a
dar un testimonio que haga visible a Dios en este mundo.
• “Todos verán la salvación de Dios”. El pregón del Bautista
va dirigido a “todos”: los de cerca y los de lejos. La salvación
tiene una dimensión universal. Dios quiere la salvación de todos.
Los que sólo en él encuentran consuelo y apoyo. Y los que hacen
alarde de su autosuficiencia.
- Señor Jesús, tu nombre significa que “Dios es salvación”. En
las palabras de Juan el Bautista hemos descubierto que en ti podemos
ver el camino por el que Dios llega a salvar a nuestra pobre
humanidad. Bendito seas por siempre, Señor.
José-Román Flecha Andrés
EU
NON QUERO QUE SE VAIAN NIN A MULA NIN O BOI.
XAQUÍN CAMPO FREIRE.- FONTE
DA CRUZ.15-12-2012
Amigos: Feliz Natal. Boas Festas. Feliz 2013.
Tal vez porque no fondo estamos abondo magoados
hai coma un clamor popular de tristura porque o Papa botase do
belén ao manso boi e a inqueda mula.
Estamos faltos de humanidade e de humanización. E
a tenrura escasea nun mundo inhóspito, onde están a saír polas
ventás xentes que non resisten ter que ver como as súas
casas se converten en cárceres de morte e desespero nas mans dun
sistema perverso ao que todos estamos servindo de esteo con medo a
que se esbarroe ou emborralle dunha vez.
Salvamos ao deus euro por mais que as persoas
morran. Asistimos, mudos, como botan do belén da humanización á
sanidade para todos, á educación para todos, á asistencia social
para os más desfavorecidos, ás linguas, como a galega, conservada
polos de abaixo, aos vellos que disque son moi caros, porque o seu
traballo agora xa non é, e os seus aforros son un malgasto que
pertencen ao fondo de pensións. Meteron nun peto que xa non é
deles.
Os de abaixo non teñen dereito a ter voz de seu,
fala de seu, saúde de seu, educación de seu, acompañamento
dos de seu, xustiza ao alcance do débil, nin sequera a poderen os
velloucos sobrevivir ou, se lles peta, tomar xuntos unha gasosa sen
alcol.
E se en todo iso hai algo de valor, que pase a ser
fonte de ingresos para o sistema Copago. Que paguen! E que non falen.
Fóra toda expresión se non é para dicir. Mande
usted! Non se pode perder esa
bicoca. Xa o dixo Díaz Ferrán en representación da patronal,
inda que agora, xa caído, non gosten do seu discurso. Que fan a mula
e o boi nos cortellos dos pobres cando poden estar a traballar arreo
para nós, para o sistema? Fóra! Ao matadoiro, tal vez? Mellor, se
pagan por eles.
Hai pouco suprimiron por circular imperativa a
xornada de portas abertas ou visita dos familiares nos cárceres de
España. Estaba funcionando ben para todos e case sen custos
económicos. Era voluntarismo. Fóra! Penados e familias, que sufran
todos eles. Hai malestar en moitos funcionarios.Todos
estaban empeñando as súas mellores iniciativas para humanizar
o sufrimento de quen se ve atrapado nas gadoupas da exclusión. Fóra!
O artigo 25 da Constitución fala de reinserir, reinsertar,
resocializar. Fóra! Volvamos ao sistema puro e duro. Só
faltaba que agora nos puxésemos brandos! Con esa xentalla non hai
nada que facer. Non son humanos. “Son antisistema”. Eles,
malvados, crean conciencia en nós de sermos boas persoas. Nós non
somos “coma ese publicano”. O sistema xa os retirou da
circulación. Que máis queres, sociedade? Xa os temos reducidos.
Agora cadea perpetua, revisábel, para peor. Eu, xente de pro,
nunca visitei un cárcere. Nin penso. Non quero lixarme con ningún
“deses”. . Viva la Navidad! Así, en lingua estándar. Deixa que
pasen dous anos. Daquela falaremos. E, coñecendo por dentro
cara a onde camiñamos, vese vir cara a onde progresamos.
Non. Eu non quero que boten a mula e o boi do
portal. O cortello é deles por dereito propio. Eu que son rural e da
aldea, alí sempre convivimos coa bichería. E cando morría un
puchiño ou cando a vaca non podía parir e sufría, chorabamos. Son
os signos de humanización e convivencia dos da aldea. Os da cidade e
os dos sistemas dicíannos: Aldeanos, lloráis por un ternero!
Clarín si que nos entendeu. Adiós, Cordera!
Estabamos mutuamente domesticados, coma o raposo e o Principiño.
Non. Non quero que se vaian nin o boi nin a burra.
Non sei se estiveron no Belén. Xa sei que non.
Pero si nas profecías dos desamparados, nos anawin, do antigo
Testamento. E se non estiveron no comezo do belén, chegaron
con San Francisco máis tarde. Chegaron tarde porque viñan de
traballar, atoparon o sitio ocupado. E acubilláronse cedendo espazo
á aquela xente de fóra. Traían a calor de estar labrando e
repartírono. Eles, en troco, recibían os aloumiños do neno e
deixábanse querer. Non. Eu non quero que se vaia nin a miña
marela nin a miña cabalía, como din os asturianos.
Xa tolero con que se vaia o neno e os seus
pais, que estaban alí de paso. O cortello xa non era deles. Eles
foron uns okupas. A pucha e o poldro estaban no de seu ata que agora
chegou o desafiuzamento tamén para eles. Traballan, pero non pagan.
Nin a labrada nin a agra, coma as oliveiras dos de Jaén, non son
deles. Eles están hipotecados. Polo menos, que fique a mula e o boi.
Por que se teñen que ir? Porque consumen. Viva a troika salvadora!
Non. Non hai dereito. Eu sei que, cando o neno
medre, ha volver polos cortellos dos pobres para ver como lles vai
con iso do leite e das cooperativas. Todos volvemos ás orixes, polo
menos os que estivemos a carón da Parda ou do Tordo, aquel poldro
esvelto e lanzal.
Se vos digo que toda a miña irmandade
nacemos no mesmo medio dos nosos bichiños! Hixienizado,
naturalmente. Tamén para naceren eles, que nos doían. Pero todos no
mesmo medio. Non había hospitais. Nin médicos. Daquela só estaba a
tía Sabina de Agramonte que sabía desas cousas. E para eles, o
menciñeiro, o tío Santalla, que aprendera en Cuba. O demais eran
contos e andrómenas.Teremos de volver?
Non. Non quero que se vaian do portal nin a mula
nin o boi. Preparémonos para asociarnos e resistir. O
povo é quem mais ordena!
Feliz Natal. Bo 2013.
UXÍO
GARCÍA AMOR ENCHEU O NOSO SEMINARIO DE MÚSICA
XAQUÍN
CAMPO FREIRE. FONTE DA CRUZ, NARÓN. 22-11-2012.
Día
22 de novembro, Santa Icía, Padroeira da música. E deixándome
levar polos soños e as lembranzas agarimosas volvo cara atrás sen
ira ao Seminario de Mondoñedo dos anos 50. E atopo de novo a Uxío
García Amor de quen tiven a honra de ocuparme hai poucos días na
homenaxe que lle tributou Xermolos e a Irmandade Manuel María
declarándoo Chairego de honra.
Nós
coñeciamos ben o chío e o cantar dos diversos paxariños no raiar
da alba, pois case todos viñamos do rus
e criabámonos con eses primeiros cantores do universo, cousa hoxe
ben máis difícil pola extinción de moitas das especies ou porque
no ambiente urbanita predominan os ruídos sobre as melodías.
Grazas
ao labor calado e constante dos nosos músicos de aldea, (moitos
deles autodidactas e verdadeiros artistas que saían da nada) e
grazas aos nosos gaiteiros ou ás orquestras nos días da festas
patronais íamos achegándonos a un repertorio importante de música
popular e tradicional. En moitas aldeas aínda non tiñamos luz
eléctrica.
Os
seminarios e as catedrais foron desde sempre lugares privilexiados
para vivir a música selecta en vivo e en directo. Na nosa
tradicional Ratio studiorum
a clase de música, solfexo e gregoriano tiñan, cando menos, media
hora cada día. Pero tampouco desde aí se accedía a toda a
produción musical mundial. Faltaba unha axeitada Historia da música
e unhas boas audicións.
Tampouco
debemos esquecer que na ditadura a censura era férrea e actuaba manu
militari contra todas as formas creativas
de expresión por moi artísticas que elas fosen, salvo as promovidas
polo réxime. Naquela España. moi ao revés do que dicía o Cara
al sol, aínda tardaría moito aquilo
de “empezar a amanecer”. A pobreza
tamén era moita.
Hoxe
en vilas un pouco grandes hai pazos de ópera e os medios de
comunicación poñen nas ondas a música no mesmo intre de estar
nacendo no lugar máis apartado do mundo Cada un de nós temos varios
aparellos musicais que camiñan connosco no peto, no automóbil e xa
non falemos dos rapaces colgados dun “pinganillo” a todas as
horas do día.
Música
clásica no espertar e espertar á música clásica.
Pero
no meu soño, coma San Ero de Armenteira, deixádeme aparecer de novo
no noso entrañábel Seminario de Mondoñedo mesmo no abrente dun día
calquera de 1956. Foi daquela cando Uxío substitúe a clásica campá
que rexía todos os actos da comunidade por un adiantado fío
musical, un tanto artesanal, xa que a tecnoloxía de Mondoñedo
naqueles intres tampouco podía dar moito máis de si.
Todos
os días do curso amencíamos cun repertorio selecto durante media
hora. Para a maioría de nós era a primeira vez que oíamos e
escoitabamos as catro estacións de Vivaldi ou nos familiarizabamos
con Mozart, Chopin, Thaikowsky, Debussy, Bach, Beethowen,
Rimsky-Korsakoff, etc, Albéniz ou J.Rodrigo.
Como
Director da Schola cantorum
mimou sempre a nosa mellor música galega e a dos nosos mellores
mestres galegos. A Negra Sombra
estremecía baixo a súa batuta.
Hoxe
parece un paradoxo que teñamos de estar a magnificar algo tan
sinxelo como erguerse cunha alborada musical. Distingue
tempora et concordabis mores et jura. A
cada tempo hai que interpretalo no seu acontecer e non valen
transposicións de criterios históricos.
Pois
neste ambiente chega Uxío, despois de dez anos en Roma, a
Mondoñedo, unha cidade xa na vertical de decadencia ao deixar de ser
provincia do antigo reino da Galiza, no 1833, e as gadoupas da guerra
e a emigración tamén puxeran os ventos contrarios para a nosa
benquerida cidade episcopal.
Nada
de un fantasma percorre Europa. Silenciosamente, como é el, axiña
se fixo notar. Pero non sen sufrimentos polas incomprensións ou
mesmo os celos por parte de algúns ante a posibilidade de perder
postos e prebendas ou polo simple inmobilismo inherente ao ser
humano.
Aínda
non aparecera a música nos plans de estudos en España e Uxío
creou, con carácter voluntario, as Aulas
para a formación do gusto musical. As
súas intervencións e logo as audicións eran do que hoxe se
denomina: excelencia.
E isto estao afirmando alguén para quen o oído musical non é
precisamente unha das súas dotes naturais. Por suposto houbo que
establecer un certo filtro ou case un numerus
clausus pola afluencia de voluntarios. Non
cabiamos na aula máis grande que tiñamos:A da entrada.
Púxonos
de texto de lectura indicativa: Música
para todos nosotros de Leopoldo
Stokowski, Espasa-Calpe,
C. Austral, nº591, 5ª, 1954, Madrid.
(18 pesetas). Gárdoo coma un tesouro.
Deste
autor di o presentador: “Cando só
tiña sete anos decatouse de que a música non só era algo moi belo,
senón a expresión da máis alta poesía da vida; por esta razón é
unha das influencias máis inspiradoras”.
Isto
mesmo digo eu, no día de Santa Icía, do noso benquerido mestre
García Amor. Grazas, D.Uxío.
miércoles, 21 de noviembre de 2012
LA VENIDA DEL HIJO DEL HOMBRE
Domingo 33 del Tiempo Ordinario.B
18 de noviembre de 2012
La
justicia humana no siempre responde a la verdad. En tiempos de
persecución, la profecía del libro de Daniel invita a los creyentes
en el Dios de la alianza a vivir aguardando la justicia de Dios: “Los
sabios brillarán como el fulgor del firmamento, y los que enseñaron
a muchos la justicia, como las estrellas, por la eternidad” (Dn
12,3).
Esa sabiduría
no es la erudición de los estudiosos. No es cuestión de saberes,
sino de sabores. Los sabios son los que han sabido escuchar la voz de
Dios y vivir de acuerdo con sus orientaciones. Los que enseñaron a
otros la justicia, son quienes les ayudaron a descubrir al Dios justo
y misericordioso.
En los tiempos antiguos, en muchas culturas se adoraba a los astros
del cielo. La antigua profecía sugiere el fin de toda idolatría. De
hecho, sustituye a las estrellas del cielo por los que aceptaron la
voluntad de Dios, la cumplieron y enseñaron a otros a cumplirla. Su
luz brilla con más fulgor que la de los astros.
SEÑOR Y JUEZ DE LA HISTORIA
En el evangelio que hoy se proclama, Jesús orienta la atención de
sus discípulos hacia un futuro de plenitud y de gracia (Mc
13, 24-32). El Señor se manifestará un día como Señor y juez de
la historia. En el Credo afirmamos que Jesucristo “vendrá con
gloria para juzgar a vivos y muertos”.
La expectación de esa venida-manifestación anunciada por Jesús
desencadena actitudes contrapuestas de temor y de esperanza, de
curiosidad y de paz. Sobre todo, ha de motivar algunas actitudes como
la conversión, la vigilancia y la oración. Los amigos de Jesús son
continuamente exhortados a vivir siempre aguardando la venida de su
Señor.
El texto evangélico anuncia también la caída de los astros: “El
sol se hará tinieblas, la luna no dará su resplandor, las estrellas
caerán del cielo, los astros se tambalearán”. Los cristianos de
Roma, a los que se dirigía este mensaje, debieron de entender que
había llegado el fin de toda idolatría.
EL UNIVERSO Y LA PALABRA
Los cristianos de todos los tiempos se han preguntado con curiosidad
cuándo se manifestará el Señor. Temen que el mundo tenga un final,
en lugar de alegrarse por el fin y la finalidad que el Señor indica
a nuestra actividad en el mundo.
A nuestras inquietudes, Jesús responde con la parábola de la
higuera. Cuando brotan las yemas en sus ramas, entendemos que está
cerca el verano. Cuando en el mundo veamos la caída de nuestros
ídolos es que está cerca el Reino de Dios. Jesús ha empeñado su
palabra: “El cielo y la tierra pasarán, pero mis palabras no
pasarán”.
• “El cielo y la tierra pasarán”. Hemos puesto nuestra
confianza en el universo, en la naturaleza, en el progreso, en la
técnica que manipula cielos y tierra. Pero todo es efímero y
caduco. La espera del Señor orienta nuestra vida y juzga nuestras
estructuras.
• “Mis palabras no pasarán”. La palabra del Señor es luz para
el espíritu. Y es también antorcha que nos ayuda a discernir los
logros y fracasos del progreso. Su palabra nos juzga y nos alienta.
No hay salvación sin Salvador.
- Señor, Jesús, nuestra fe en ti no nos aleja de este mundo. Nos
ayuda a comprometernos activamente para hacer de él una morada digna
del hombre. Fortalece tú nuestra esperanza y nuestro amor. Ven,
Señor Jesús.
José-Román Flecha Andrés
A LENDA DO
“CRISTO ELÉCTRICO” DE MANDIÁ
XAQUÍN
CAMPO FREIRE. 11-09-2012
0 23 de agosto de 2012 no Diario
de Ferrol, na sección OPINIÓN, páxina 22,
aparece esa fotografía da autoría de don Jorge Meis, acompañada
desta breve nota:
“CÁMARA VIAJERA. Cristo
eléctrico. El
crucifijo de la imagen lleva mucho tiempo en Mandiá. Quien lo haya
puesto muestra, se intuye, la suficiente devoción como para utilizar
un poste de la luz y la sujeción de la cajas eléctricas para
fijarlo, como si de un moderno ≪cruceiro≫
se tratase. Más de un consagrado artista no lo hubiese, tal vez,
hecho mejor.”
Cando algo se converte en lenda, normalmente, non se lle
saben ben as orixes exactas. E, loxicamente, a imaxinación popular
ou alguén interesado bótase na procura dunha explicación probábel
que seguramente non vai coincidir coa realidade dos feitos tal como
foron en si.
Como naceu este “Cristo eléctrico”? Por que foi
parar alí? Cóntanolo D. Miguel Lorenzo Pérez, 86 anos, veciño de
A Cruz, Mandiá, Ferrol. Velaquí o relato:
“Hai algo máis de seis anos, un día, ao ir botar
algo no lixo, vin alí tirado no contedor un crucifixo. Cada un ten
a súa maneira de pensar. Mas eu tiven claro que aquel sitio non era
o apropiado para ese obxecto relixioso. A min polo menos aprendéronmo
doutra maneira. Recollino. E comenteino coa veciña, Dª Sefa Díaz,
agora xa finada. Ela ofreceuse para darlle unha boa limpeza.
Onde poñelo? Se o recuperei do común, deberá ser
exposto en algún sitio común. E pareceume que ese era un sitio
axeitado. E leva alí xa vai para sete anos”.
“Por outra parte, se nós somos e nos chaman o rueiro
ou a aldea de A Cruz,
temos dereito a ter o noso “Cruceiro”, por máis que el sexa
modesto. Non será que o noso Señor se quixo valer desta casualidade
para atopar o seu sitio aquí entre nós?”
“E agora que penso, tampouco está mal o título que
lle deron no xornal: ≪O
Cristo eléctrico ≫.
Se Xesús se presentou como luz do mundo, unha forma de chegar a
todas as casas é pola rede eléctrica. E nela atopou o seu sitio. E
de paso solidarizámonos con todos os traballadores deste sector e
coas súas familias onde moitos corren riscos serios e mesmo morren.”
Este foi o “milagre” do Cristo eléctrico recuperado
do contedor do lixo no rueiro de A Cruz en Mandiá.
Nos tempos que corren teriamos de ser moi dilixentes en
recuperar infinidade de cristos viventes que todos, a sociedade, os
gobernados e os gobernantes, os explotadores e os tiranos de todas as
mafias botamos a cotío, máis agora na crise, como lixo do mundo en
tantos contedores, tamén entre nós: velliños sós, cárceres,
clubes, eurovegas, etc.
O Cristo da luz non reduciría escolas nin escolantes,
non quitaría sanidade onde nacer e dar a luz. El que se ocupou de
cegos, coxos e enfermos non deixaría sen axuda sanitaria e sen
remedios a tantos inmigrantes e sectores empobrecidos de entre nós.
Moitas grazas ao noso veciño honorábel, Don Miguel
Lorenzo Pérez, 86 anos, que nolo veu explicar na misa da Patroa,
Santa Uxía. A nós aportounos esta reflexión, esta ensinanza.
Queremos compartila. Se vos vale, aí está a orixe.
XAQUÍN
CAMPO FREIRE.- SANTA UXÍA DE MANDIÁ, SETEMBRO 2O12.
Once de setembro. Imos ter festa. Quero achegar algo referente á
nosa historia que vén de moi antigo. Somos “O Señorío de Mandiá”
foi importante na Galiza. (Vila Mandilanis, O Casal de Mandila).
Desta familia foron oriúndos dous célebres bispos: Don Rodrigo de
Mandiáa e D. Xosé Francisco Bermúdez de Mandiá. O primeiro, un
excelente xurista e o sobriño neto, un bo teólogo bíblico.
Deixaron escritos moi importantes. A Enciclopedia Galega fálanos
deles.
Máis persoeiros de Mandiá? Primeiro, os veciños de toda a vida. E,
modernamente, D. Manuel Comellas, fundador e director de “El Correo
Gallego”. Ten unha rúa en Ferrol Vello.
Segundo os xornais, Uxía é un dos nomes preferidos para as nenas.
Primeiro escollen o nome e, xa medrada a criatura, chegan á
parroquia preguntando pola vida da santa, día do onomástico, orixe
e significado, persoas célebres que levaron tal nome, lugares do
mundo que se chaman así, etc. Mas, disto xa tratamos en anos
anteriores. Nesta xeira imos pararnos só na palabra Uxía para
coñecer mellor este fermoso nome de home ou muller. Que nos din os
especialistas? O profesor FERRO RUIBAL X. et al., no Diccionario
dos nomes galegos, Ir Indo, Vigo 1992, pp. 515-516, dan estes
datos:
«UXÍA/UXÍO.- VARIANTES: Euxenio. Euxenia. Euxeo. Euxea. Oxea.
HIPOCORÍSTICOS: Xenia. Xeniña. ÉTIMO: A forma masculina deriva do
grego Eugheneios, de eu... “ben, bo” e genos, “nacemento,
orixe”: “ben nacido, de boa caste”, a través do latín
Eugenius. A forma feminina grega Eughenía (latín Eugenia)
seguramente non é un feminino creado sobre o nome persoal masculino,
senón unha formación más antiga que parte do substantivo abstracto
Eughéneia, poeticamente eughenía “nobreza de nacemento”. Desta
forma acentuada no i procede a forma feminina galega; a masculina
formouse posiblemente por analoxía con ela.»
FAMILIA DE PALABRAS. Elas, coma nós, tamén teñen familia e
tamén están de festa. Percorramos xuntos diversos dicionarios e
enciclopedias para saberlles a parentela:
EUXENÍA-: Palabra composta de -eu
e xénese. Bo nacemento. (EU... :
Prefixo grego de composición de palabras que designa bondade,
excelencia, perfección.XÉNESIS: xeramento,
orixe).
EUXENIA.- s. f. Biol. Estudo e cultivo das condicións que
poden mellorar as condicións e as calidades das xeracións
vindeiras. // Aplicación racional das leis da xenética á
reprodución humana, preconizada polo naturalista inglés Francis
Dalton ( 1822- 1911), co fin de obter a mellora das estirpes, tanto
no punto de vista físico como mental. // Figura alegórica que
representaba a antiga nobreza grega. (Do grego: eugenía, bo
nacemento)
EUXENIA.- f. Bot. Xénero de plantas mirtáceas, cuxas
especies, máis de medio milleiro, medran nas rexións moi cálidas.
EUXENIA.- f. Astr. Asteroide número 45 da serie, descuberto
por Goldschmidt no ano 1857.
EUXENESIA.- f. Biol. Ciencia que estuda a mellora, desde o
punto de vista biolóxico, dos individuos dunha especie vexetal ou
animal.-// Aplicación das leis biolóxicas da herencia ao
perfeccionamento da especie humana. (Do grego: eu..., bo,
boa; e génesis: xeramento, orixe)
EUXENÉSICO, CA.- adx. Pertencente ou relativo á euxenesia.
Que presenta boas condicións para producir boa descendencia, capaz
de mellorar a raza.
EUXÉNICO, CA.- adx. Quím. Dise dun ácido que se obtén
oxidando a esencia de cravo e que se usa na medicina, especialmente
en odontoloxía como anestésico.
EUXENISIS.- f. Astr. Asteroide número 743 da serie,
descuberto por Kaiser en 1913.
EUXENISMO. m. Estado favorábel da herencia que tende a
producir unha existencia favorábel e feliz. Relativo á eugenía.
EUXENISTA.- n. m. e f. Persoa que practica, exerce ou estuda
a euxenesia.
EUXENOL.- m. Quím. Nome que se lle dá ao ácido euxénico.
EUXERIA. Mit. Diosa a quen as damas romanas facían
sacrificios para que as preservase durante a súa preñez e lles
procurase un parto bo e feliz.
CONCLUSIÓN: “BEN NACIDO/A, DE BOA CASTE”. Así somos nós
e queremos seguir sendo. Como se deixa ver vale a pena chamarse UXÍA
ou UXÍO. Desde moitos séculos nós levámolo con honra e fachenda
na Parroquia de Mandiá-Ferrol. Para iso ela é a nosa Padroeira.
Sigamos escollendo ese nome para os nosos nenos/as. É ben eufónico,
poético e musical. E na forma galega , como din os rapaces,
“mola”. Que haxa festa e esa sexa boa!
Suscribirse a:
Entradas (Atom)